Kecoh pula kisah AMALINA

Dah namanya hot story, pasti benda yang kecil menjadi tajuk perbualan utama. kenape? Kisah si gadis pintar 17A yang menggemparkan negara 5 tahun sudah kini tidak seperti dahulu lagi, mengapa? tepuk dada tanya selera.

Kita sebagai manusia tidak akan lari daripada kesilapan, kita bebas melakukan ape je yg kite mahukan. Orang boleh mengata, tetapi kita semua tak boleh sama sekali menilai sama ada beliau masih seperti Amalina yang dahulu atau sekarang.

Pelbagai spekulasi ditohmah ke atas gadis manis ini sementelah beliau ke luar negara, dilaporkan gagal dalam A levelnya. sejauh mana kebenarannya setelah pelbagai berita negatif disebar dari 1 blog ke 1 blog yg lain, seolah-olah mahu meng-iyakan kenyataan tersebut.

Sekali lagi tepuk dada, tanya selera. Siapa kita untuk menghukum? siapa kita untuk mendabik dada utk menunjukkan bukti? - tiada bukti bukan?

Tidak kurang juga ada yg menyatakan si Amalina kini sedang membuat Degree dalam bidang perubatan. Amalina ambil pula Ijazah kedua dalam jurusan sains farmakologi. Ya. - kedua-duanya degree serentak!

Tapi aku tidak mempunyai bukti yg kukuh utk semua itu. aku hanye melihat, membaca serta mendengar, kerana aku yakin, Amalina masih Amalina, Nur Amalina Che Bakri. :)

-FA



p/s: Just the way you are.

4 comments :

icahShafie said...

yup.. saya pun tertanya2 juga sejauh manakah kebenarannya..

FadzleeAryffin said...

takpe Icah, yang baik jadikan teladan, yg kurang baik jadikan sempadan buat diri kita insyaAllah

icahShafie said...

betol3.. insyaALLAH

محمد رازيق said...

hmm, apapun doakan buat yang terbaik untuk amalina, supaya menjadi lebih baik. insyaallah. frst time singgah sini bro.. hehe. free2, jmput singgah blog, jmput bc entri DAHULU itu..