Dugaan

" Berita mengejut. Adik erul, shida masuk hospital. Kemalangan. Langgar lari di kawasan station 18 "

Tersentak hati aku tanpa sebarang kata. Hanya sesaat masa yang diperlukan utk berfikir apa yang harus aku lakukan. " ok, call Erul. " Tenangkan dia kerana dia baru habis kerja, abah dgn mama aku pulak takde kat rumah.

'Aduh' . Desus hati aku. Erul meminta pertolongan sedangkan aku tidak mampu berbuat apa2. Rasa geram dihati. Dimana sikap perikemanusiaan pemandu2 kereta zaman skg. Suka ambil jalan mudah. Tak bertanggungjawab. Aku hny mampu memohon maaf sbb aku tak mampu berbuat apa2.

Mesej ringkas dari Erul,

" Xpe, mmg Allah izinkan jadi mcm ni. terima je la, dugaan smua ni. Xperlu minta2 maaf. "

Aku tersentak lalu berfikir sendirian. Sesuatu yang berlaku, pasti ada hikmahnya. Aku doakan adik shida selamat. Aminnn.



P/s: Dimana hati ketika manusia sibuk mencari kepuasan diri, mungkin bukan kepuasan yang dicari. Cuma ego menguasai diri. Wallahu'alam.

Almost cry when i saw this PHOTO <3 . How sweet siblings they are. =')



Abg doakan kamu baik2 je dik =) . Semoga cepat sembuh adik fifiey cieda.