Bila jumpa 'Diari Lama'

Makan malam, 8:20 pm.

Abah: Ha. Abah nak g gerik esok. Kome jage diri elok2.
Mak: macam la nak g jauh. Nak cakap mcm nk g London.
Aku: Ntah abah nih. abah, sape nk anto adik besok nih? (buat muke)
Abah: abah anto kamu, trus abah ke gerik. Kejap je pon.
Aku: alaaa…balik kolej?
Abah: abah ambik la kalo sempat. Bla..bla..blaa…

Sambil2 dgr bpk aku bebel, aku pun ceduk kangkung belacan yg mak aku buat. Mak aku mmg silent killer. Potong cili udah ghope kangkung. Memanjang-manjang je. Aku pun gigit.

Abah: ha, yg kamu ni dah ghope mandi ni nape? Udah lenjun.
Adik: Airrrrrrr. (pegang tengkuk sambil jelir2 lidah)
Abah: Nak mati dah ke?
Mak: Tu la. Makan tak mau tengok.
Aku: Mak, boleh tak potong cili secare normal? (peril)
Mak: Nak normal, pi masak sdiri. Aku nk tgk sedap tak mcm mane yg aku masak. (geram)
Abah. Pasal cili pon nak btekak. Sorg mulot itik. Sorg dah ghope mandi sauna dah bpeluh bagai nak ghak.
Aku: Mak tak payah la letak cili sebijik2.
Mak: Habis tu? Nak mak letak sepaket cili terus ke?
Aku: pffftttt.

P/s: Makan malam yg sgt sentap. Damn.

*Entry kt atas ni sepatutnya aku nk publish lame da..tapi...hehe

No comments :