Aku tinggalkan pesanan

Sebenarnya di antara kita ni penuh dengan wawasan dan hujah yang bernas, terutama bab mengkritik dan mencari silap orang lain. aku pula kengkadang suka trap balik manusia sebegini dengan satu soalan yang simple ,


" kau buat apa plak tuk diri kau, aku tengok sama je dari dulu sampai la "

then masa tu mereka akan terkedu untuk membidas semula, tetapi ada juga yang melawan... lawan tetap lawan.. nama pun pejuang... hehehe, maka diapun menyalahkan orang lain punca dia sebegitu.

aku ni takde la pandai giler bab dalam hal agama ni.tapi aku pernah la dengar satu kata2 yang mengatakan


" tiada siapa yang dapat mengubah nasib seseorang itu anda seseorang itu tidak mahu mengubah nasibnya "


kengkadang kesalahan orng lain tu maybe 10% je 90% tu datang dari kita, tapi normallah, takkan kita nak ngaku salah kan.

terutama depan orang.. jatuh la ego beb.... tapi itulah realitynya.. kita tahu kita perlu lakukan sesuatu,
cuma kita malas atau lebih suka mengharapkan org lain atau terus mengharapkan qada' dan qadar..
so masa tuk kita ramai2 lihat salah diri dulu then kita betulkan mana yang rompong.

inilah maksudnya cerita tak guna tembak tak kena.. sekian terima kasih :)

- Pesanan Mr Kukubesi Manipulasi, i like ur word bro.

No comments :